AVIR zárókötet
2011.10.18A felsőoktatási intézmények milliárdos költségvetésű, nagyvállalatokra jellemző emberi erőforrással és eszközparkkal rendelkező komplex rendszerek, amelyek irányítása professzionális menedzsmentet és azt kiszolgáló modern eszközöket igényel. Tovább »
AVIR kézikönyv - Esettanulmányok
2011.02.03Esettanulmányok a felsőoktatási intézményekben bevált gyakorlatokról, trendekről, nehézségekről és azokra vonatkozó megoldásokról. Tovább »
Stratégiai gondolkodás a felsőoktatásban
2011.01.18Ajánljuk e kötetet elsősorban azok számára, akiknek feladatuk - intézményi vagy ágazati szinten - a stratégiai gondolkodás meghonosítása, a menedzsmenteszközök alkalmazásának bevezetése, illetve ebben érdekeltek vagy érintettek. Tovább »
Elkészült az AVIR projektet bemutató folyamatleírásunk
2010.09.29A folyamatleírás nemcsak szakmai támogatást tud biztosítani a projekt megvalósításhoz, hanem a központi program során elkészült anyagokat is áttekinthetővé teszi. A kapcsolódó szakmai anyagok folyamatosan bővülnek, így egy interaktív és dinamikusan bővülő szakmai támogató felület jön létre. Tovább »
AVIR kézikönyv
Ezzel a kézikönyvvel támogatni kívánjuk a felsőoktatási intézmények törekvését arra, hogy az európai célkitűzéseknek megfelelően, versenyképességüket és hatékonyságukat növelve, képesek legyenek megtervezni, megszervezni és működtetni a saját igényeik szerint formált és kialakított Vezetői Információs Rendszerüket. Tovább »
2010/II. szám – Felsőoktatás-menedzsment és Vezetői Információs Rendszer
2010.07.06
Hogyan mérhető az intézmények munkájának eredményessége, mire költötték el a pénzt, mi alapozza meg a döntési folyamatokat? Ma már elvárás az egyetemekkel szemben, hogy a vállalati-üzleti világban elterjedt mechanizmusokhoz igazodva működjenek. Az egyetem azonban alapvetően akadémiai logikájú intézmény.
Tovább »
A felsőoktatás a tudástársadalomért. Az OECD tematikus áttekintése a felsőoktatásról
2010.02.17A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Oktatási Bizottsága 2004 áprilisában határozott a felsőoktatási szakmapolitika átfogó nemzetközi vizsgálatáról. Tovább »
Felsőoktatás-menedzsment
Egyre általánosabb az a felismerés, hogy a felsőoktatás folyamatos megújulásának, reformjának - ezen belül irányítási, vezetési, gazdálkodási rendszerének, gyakorlatának az átalakuló oktatási piac, a versenyszféra, a változó társadalmi elvárásokhoz igazításának - egyik alapvető feltétele az intézmények jelenlegi és leendő vezetőinek képzése, továbbképzése. Tovább »
elsõ oldal | 1 2 |
utolsó oldal
|
elõre »
|
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - korábbi számok
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 4. évfolyam 1. szám, 2020. június
- EUROSTUDENT nemzetközi kutatás: interaktívan elemezhetők a hazai adatok
- A 2020-as tavaszi felmérés kérdésblokkjai
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 3. évfolyam 2. szám, 2019. december
- Új felületen követhetjük az informatikus hallgatók pályáját