Ágazati teljesítmény-követelményrendszer meghatározása
2010.05.04A Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. megbízásából készült tanulmány szerzői arra vállalkoztak, hogy egy olyan ágazati teljesítmény-követelményrendszert határozzanak meg, amely alkalmas lehet az ágazati és intézményi stratégiai döntések összekapcsolására. Tovább »
Balanced Scorecard - Academic Scorecard
2010.02.17Az elmúlt évtizedekben új kihívásokkal találkozott a felsőoktatás. Egyre nagyobb hangsúlyt kap a felsőoktatási intézmények elszámoltathatósága, hiszen az adófizetők mind határozottabban kívánnak betekintést nyerni a belső gazdálkodási ügyeikbe, s számon kérik döntéseik hatékonyságát. Tovább »
Stratégiaalkotás a hazai művészeti felsőoktatásban
2009.12.03A művészeti felsőoktatási intézmények többsége az utóbbi évtizedben szembesült monopolhelyzete elvesztésével, ekkor merült fel belső szükségletként a stratégiaalkotás gondolata. A következő írás négy magyar művészeti egyetem, illetve főiskola eltérő szintű stratégiai dokumentációját tekinti át az AVIR (Adatbázis Alapú Vezetői Információs Rendszer) projektre való előkészületek kapcsán. Tovább »
A Balanced Scorecard (BSC) és a felsőoktatás
2009.11.24Az eredetileg az üzleti szférára kidolgozott teljesítménymérési és menedzsment rendszer használata egyre elterjedtebb non-profit szervezetek és közintézmények körében is. A felsőoktatásban nem beszélhetünk nagyszámú BSC használói körről, alkalmazására mégis találunk példákat. Tovább »
Stratégiai gondolkodás és döntéshozatali mechanizmusok egy magyarországi egyetemen
2009.11.24A stratégiaalkotás, a menedzsmentszemlélet alkalmazása a felsőoktatási intézmények jelentős részében Észak-Amerikában és Nyugat-Európában már bevett gyakorlatnak számít, míg Magyarországon még csak most kezdenek ismerkedni vele. Az alábbi írás egy konkrét, de meg nem nevezett egyetem példáján keresztül mutatja be, hol tart jelenleg ebben a vonatkozásban a hazai felsőoktatás. Tovább »
Új kihívások a magyar felsőoktatásban
2009.11.24Az egyetemeknek és főiskoláknak az egyre fogyatkozó hallgatók kegyeiért nem csak egymással, hanem a külföldi rokonintézményekkel is meg kell küzdeniük, paradox módon pont a hőn óhajtott európai integráció eredményessége miatt Tovább »
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - korábbi számok
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 4. évfolyam 1. szám, 2020. június
- EUROSTUDENT nemzetközi kutatás: interaktívan elemezhetők a hazai adatok
- A 2020-as tavaszi felmérés kérdésblokkjai
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 3. évfolyam 2. szám, 2019. december
- Új felületen követhetjük az informatikus hallgatók pályáját