A felsőoktatás a tudástársadalomért. Az OECD tematikus áttekintése a felsőoktatásról
2010.02.17A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Oktatási Bizottsága 2004 áprilisában határozott a felsőoktatási szakmapolitika átfogó nemzetközi vizsgálatáról. Tovább »
Stratégiai gondolkodás és döntéshozatali mechanizmusok a német nyelvű egyetemeken
2010.01.20Az elmúlt tíz évben a bolognai folyamathoz csatlakozó országoknak alaposan meg kellett változtatniuk képzési struktúrájukat, hogy megfeleljenek az európai felsőoktatási térséghez való csatlakozás feltételeinek. Az átállás Németországban a vártnál nagyobb ellenállásba ütközött. Tovább »
Az EFQM a felsőoktatásban, kapcsolódási pontjai a BSc-vel
2010.01.20A Sheffield Hallam Egyetem által vezetett Excellence in Higher Education konzorcium egy menedzsment gyakorlatok feltérképezésére és kialakítására indított program keretében megvizsgálta a European Foundation for Quality Management (EFQM) alkalmazásának lehetőségeit és előnyeit a felsőoktatásban, összehasonlította más menedzsment eszközökkel, rendszerekkel, elsősorban a BSC-vel. Tovább »
BSC az e-learningben: egy európai uniós projekt tapasztalata
2009.12.03A projekt keretében e-learning szakértők, e-learning gyakorlati szakemberek, valamint menedzsment szakemberek és közgazdász kutatók az e-learning tevékenységet folytató intézmények fejlődésének monitorozására szolgáló modell kialakítására tettek kísérletet, és három éven keresztül vizsgálták négy különböző intézmény e-learning programjának fejlődési folyamatát. Tovább »
A BSC használata a regionális fejlesztésben: a finn felsőoktatási intézmények példája
2009.12.03Finnországban húsz hagyományos egyetem és ugyanannyi politechnikum (műszaki főiskola, egyetem) működik. Egy központi kezdeményezésre az egyes régiók felsőoktatási intézményei kidolgozták közös "fókuszált" stratégiájukat. Ennek során arra törekedtek, hogy erőforrásaikat, tevékenységüket és tudásukat a változó környezethez és körülményekhez (globalizáció, a lakosság elöregedése, az oktatás és kutatás "nemzetköziesedése", fokozott regionális hálózatok és együttműködés, az információs és kommunikációs technika térnyerése stb.) igazítsák. Tovább »
A BSC alkalmazásának lehetőségei: a Baldrige-díjjal (USA) kitüntetett oktatási intézmények példái
2009.12.03A Malcolm Baldrige Nemzeti Minőség Díjat először 2001-ben ítélték oda oktatási intézménynek, akkor a Chugach Kerületi Iskola (Chugach School District), a Pearl River Kerületi Iskola (Pearl River School District) és a Wisconsini Egyetem (University of Wisconsin) szerepelt a díjazottak közül. Tovább »
Minőségi reform, stratégiai gondolkodás a skandináv egyetemeken
2009.11.24A skandináv országokban már az 1950-es évek végén áttevődött a hangsúly az elitképzésről az úgynevezett tömegképzésre. A következő nagy változásra a 20-21. század fordulóján került sor, amikor az információs és kommunikációs technikában rejlő lehetőségeket is kihasználva a felsőoktatási intézményekben meghonososodott a stratégiai gondolkodásmód. Tovább »
A Baldrige Nemzeti Minőség Program és a BSC
2009.11.24Az 1992-ben kidolgozott teljesítménymérési és menedzsment rendszer, a Balanced Scorecard (BSC) az Amerikai Egyesült Államokban elsősorban az 1987-ben útjára indított Baldrige Nemzeti Minőség Program révén érvényesül az oktatásban. Tovább »
elsõ oldal | 1 2 |
utolsó oldal
|
elõre »
|
- Eredmények a Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban projektben
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - korábbi számok
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 4. évfolyam 1. szám, 2020. június
- EUROSTUDENT nemzetközi kutatás: interaktívan elemezhetők a hazai adatok
- A 2020-as tavaszi felmérés kérdésblokkjai
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 3. évfolyam 2. szám, 2019. december