TRACKIT: intézményi pályakövetési gyakorlatok Európában
1 2 3 |
előre »
|
Kapcsolódó tartalmak
A TRACKIT program célja az európai felsőoktatási intézményi pályakövetési gyakorlatok feltérképezése volt. A 2012. június 5-6. között megrendezett zárókonferencia célja az előzetes kutatási eredmények publikálása volt.
A „TRACKIT" projekt zárókonferenciájának az Aarhus Egyetem koppenhágai kapusza adott otthont.
Az Európai Unió Lifelong Learning Programjának keretében részfinanszírozott, két évig tartó kutatási program konzorciumi partnerei európai egyetemi szervezetek voltak, név szerintaz alábbiak:
- European University Association (EUA)
- The Irish Universities Association/UCD Geary Institute
- Hochschul-Informations-System GmbH (HIS)
- Lund University
- The University of the Peloponnese/Centre for Social and Educational Policy Studies
- Aarhus University
A program célja az európai felsőoktatási intézményi pályakövetési gyakorlatok feltérképezése volt, egyaránt beleértve a hallgatókra és végzettekre vonatkozó vizsgálatokat. A kutatók 31 ország felsőoktatási intézményeinek gyakorlatait gyűjtötték össze, összesen 11 ország 23 felsőoktatási intézményében személyes látogatásokat is szerveztek. A vizsgálatok az intézményi szint mellett az adatgyűjtés nemzeti gyakorlatára (s a két szint kapcsolatára) is kiterjedtek. A kutatási eredmények összegző publikálására 2012 őszén kerül sor. A koppenhágai konferencia célja az előzetes kutatási eredmények publikálása, s ennek kapcsán a programban részt vett felsőoktatási intézmények és nemzeti szervezetek véleménycseréjénak biztosítása volt. A kétnapos program első napján a projekt vezetői mutatták be az eddigi előrehaladást és a főbb köetkeztetéseket - erről a későbbiekben részletesebben lesz még szó. Ezt követően a résztvevők három szekcióban ismerhették meg a kiemelt intézményi pályakövetési gyakorlatokat. A második nap programja elsősorban a pályakövetés országos szintjére fókuszált. Itt nyílt lehetőség a magyarországi DPR megismertetésére is, egy kötetlenebb szakmai bemutató formájában. Ennek során az érdeklődők a program megvalósítóitól kérdezhettek a Magyarországon bevezetett pályakövetési gyakorlatról.
A TRACKING projekt kutatási nézőpontja a gyakorlatok módszertani és nagyságrendi feltérképezése mellett mindvégig az eredmények intézményi és országos szintű implementációját hangsúlyozta. Ennélfogva maga a „tracking" kifejezés definiálásában is az adatgyűjtés, adatelemzés mellett az eredmények felhasználását tekintették fő elemnek.
- 1. Véleménycsere
- 2. Eredmények
- 3. Országos és intézményi vizsgálatok összehangolása
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 6. évfolyam 1. szám, 2022. március
- Field period of EUROSTUDENT 8 research in Hungary has started
- Vegyél részt az EUROSTUDENT 8 kutatásban és nyerj belépőt az EFOTT-ra!
- Elindul az EUROSTUDENT 8 kutatás magyarországi adatfelvétele
- Megjelent a 2021-es DPR Hallgatói kutatás zárótanulmánya