A tavalyi évben megjelent HVG Diploma 2012. Felvi rangsorokkal kiadvány kapcsán a tudományos fokozattal rendelkező oktatók számát érintő adatértelmezési és adatkezelési kérdések merültek fel. A felsőoktatási intézményekkel, valamint a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Statisztikai Osztályával történt egyeztetések eredményeképpen sikerült megfelelően korrigálni a statisztikát, majd ennek alapján az oktatói rangsorokat is újra elkészítettük.
Cikkünkben a helyes adatok alapján összeállított rangsorokat találhatják meg, a Diploma 2012 tematikájának megfelelően képzési területi bontásban. Fontos módszertani megjegyzés, hogy az oktatói rangsorokban nem szerepel valamennyi, az adott képzési területen szakot indító kar, csak azok, amelyek hallgatóinak legalább harminc százaléka az adott képzési területen folytatja tanulmányait.
A HVG Diploma 2012 Felvi rangsorokkal kiadvány oktatói rangsorainak összeállításához a Nemzeti Erőforrás Minisztérium által készített felsőoktatási statisztika adatait használtuk fel. A felsőoktatási törvénynek megfelelően fokozattal rendelkező oktatónak tekintettük az intézményi statisztika PhD/DLA, valamint a kandidátus oszlopaiban feltüntetett oktatóit, ezen három létszám összegét vettük az intézmény fokozattal rendelkező oktatói létszámának. Mivel a kitöltési útmutató nem tartalmazott arra vonatkozó egyértelmű információkat, hogy egy főt csak egy oszlopban lehet feltüntetni, vagy több oszlopban (kategóriában) is szerepelhet, a megfelelő egyeztetést követően a fokozattal rendelkezők számához nem számítottuk hozzá az ugyanezen adatsorban feltüntetett MTA doktorait, MTA levelező tagjait és az MTA rendes tagjait. Az intézményi visszajelzések alapján azonban nyilvánvalóvá vált, hogy több intézmény úgy értelmezte az instrukciókat, hogy az MTA doktori címmel, esetlegesen MTA tagsággal rendelkező oktatókat nem kell feltüntetni a kandidátusok vagy a PhD-vel/DLA-val rendelkezők között, így esetükben az általunk kalkulált "fokozattal rendelkező oktatói létszám" alulmúlta a tényleges értéket. A NEFMI Statisztikai Osztályával, valamint az intézményekkel történt egyeztetések során arra az elhatározásra jutottunk, hogy az érintett intézményektől egyenként megkérdezzük, milyen elv alapján szolgáltattak adatot, illetve konkrétan azt, hogy egy oktatót csak egy, vagy több statisztikai mezőben is feltüntettek-e.
A válaszok alapján megállapíthattuk, hogy az intézmények többféleképpen értelmezték a kitöltési elveket, az adatokat tehát intézményenként egyesével kellett korrigálnunk. A most közölt rangsoradatokban az intézmények által megadott PhD-vel/DLA-val rendelkező, kandidátus, MTA doktor, MTA (levelező vagy rendes) tag oktatói létszámok összegét vettük fokozattal rendelkező oktatónak, azon intézmények esetében pedig, akik azt jelezték, hogy egy-egy oktatót több helyen is feltüntettek, a kapott válaszok alapján korrigáltuk a számot.
|
|
Agrár képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
NYME-MÉK
|
1.
|
7
|
440
|
4.
|
59
|
90,8%
|
2.
|
DE-MÉK
|
6.
|
14
|
1104
|
1.
|
81
|
92,0%
|
3.
|
SZIE-MKK
|
6.
|
14
|
1412
|
3.
|
104
|
83,2%
|
4.
|
PE-GK
|
4.
|
11
|
647
|
7.
|
59
|
70,2%
|
5.
|
KE-ÁTK
|
1.
|
7
|
276
|
11.
|
41
|
77,4%
|
6.
|
BCE-ÉTK
|
6.
|
14
|
756
|
7.
|
54
|
78,3%
|
7.
|
KRF-TVK
|
5.
|
12
|
281
|
9.
|
23
|
85,2%
|
8.
|
KE-GTK
|
3.
|
10
|
336
|
12.
|
33
|
70,2%
|
8.
|
NYME-EMK
|
6.
|
14
|
742
|
9.
|
54
|
74,0%
|
10.
|
BCE-KERTK
|
11.
|
15
|
1069
|
6.
|
73
|
79,3%
|
11.
|
SZIE-ÁOTK
|
14.
|
19
|
1184
|
5.
|
62
|
83,8%
|
12.
|
DE-GVK
|
18.
|
29
|
1696
|
2.
|
59
|
96,7%
|
13.
|
SZTE-MGK
|
6.
|
14
|
188
|
18.
|
13
|
46,4%
|
14.
|
SZIE-VKK
|
11.
|
15
|
230
|
16.
|
15
|
57,7%
|
15.
|
KF-KFK
|
13.
|
17
|
291
|
15.
|
17
|
54,8%
|
15.
|
NYF-MMK
|
15.
|
20
|
507
|
13.
|
26
|
53,1%
|
17.
|
SZTE-MK
|
17.
|
28
|
762
|
13.
|
27
|
50,0%
|
18.
|
NYME-GEO
|
16.
|
24
|
310
|
19.
|
13
|
43,3%
|
19.
|
BCE-TÁJK
|
19.
|
37
|
621
|
17.
|
17
|
45,9%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
Az oktatói kiválóság összesített rangsorának élén a Nyugat-magyarországi Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kara áll, második a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kara, a harmadik helyet pedig a Szent István Egyetem Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kara tudhatja magáénak. A tudományos fokozattal rendelkező oktatókra jutó hallgatók száma alapján összeállított alrangsorban a Kaposvári Egyetem Állattudományi Kara az összesített listát vezető NYME-MÉK-kel holtversenyben áll az élen, megelőzve a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karát. A tudományos fokozattal rendelkező oktatók száma és aránya alapján összeállított alrangsor élén a Debreceni Egyetem két karát, a DE-MÉK-et és a DE-GVK-t találhatjuk, a dobogó harmadik helyét az összesített rangsor harmadikja, a SZIE-MKK szerezte meg.
Bölcsészettudomány képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
DE-BTK
|
5.
|
13
|
2626
|
1.
|
195
|
78,6%
|
1.
|
ME-BTK
|
3.
|
10
|
918
|
3.
|
93
|
83,8%
|
3.
|
ELTE-BTK
|
5.
|
13
|
5891
|
2.
|
446
|
75,7%
|
4.
|
NYME-BTK
|
1.
|
9
|
546
|
9.
|
62
|
68,1%
|
5.
|
EKF-BTK
|
3.
|
10
|
684
|
9.
|
68
|
67,3%
|
6.
|
NYF-BTMK
|
1.
|
9
|
425
|
12.
|
49
|
60,5%
|
7.
|
PPKE-BTK
|
10.
|
16
|
2497
|
4.
|
157
|
75,8%
|
8.
|
KRE-BTK
|
8.
|
14
|
1313
|
7.
|
93
|
70,5%
|
8.
|
SZTE-BTK
|
9.
|
15
|
2800
|
6.
|
192
|
68,6%
|
10.
|
PTE-BTK
|
13.
|
19
|
3286
|
5.
|
170
|
70,8%
|
10.
|
PTE-FEEK
|
5.
|
13
|
385
|
13.
|
30
|
58,8%
|
12.
|
PE-MFTK
|
11.
|
17
|
873
|
8.
|
51
|
75,0%
|
13.
|
ELTE-PPK
|
11.
|
17
|
1215
|
9.
|
72
|
63,7%
|
14.
|
PPKE-VJK
|
13.
|
19
|
316
|
14.
|
17
|
43,6%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
Az oktatói kiválóság megjelenítésére szolgáló lista első három helyezettje a nagy egyetemi karok közül kerül ki. Az első helyet holtversenyben a Miskolci Egyetem és a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kara szerezte meg, a harmadik helyen az ELTE-BTK végzett. A tudományos fokozattal rendelkező oktatók száma és aránya alapján összeálló alrangsort - DE-BTK, ELTE-BTK, ME-BTK sorrendben - ugyanez a három kar vezeti, míg az egy tudományos fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatók száma alapján összeállított ranglistán a Nyugat-magyarországi Egyetem Bölcsészettudományi Kara, valamint az NYF-BTMK holtversenyben az első, megelőzve az ugyancsak holtversenyben harmadik ME-BTK-t és EKF-BTK-t.
Gazdaságtudományok képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
BCE-KTK
|
3.
|
12
|
811
|
5.
|
68
|
64,8%
|
2.
|
SZIE-GTK
|
5.
|
22
|
1912
|
4.
|
87
|
55,4%
|
2.
|
TPF
|
1.
|
4
|
155
|
8.
|
35
|
66,0%
|
4.
|
KE-GTK
|
2.
|
10
|
336
|
8.
|
33
|
70,2%
|
4.
|
PTE-KTK
|
7.
|
24
|
1493
|
3.
|
62
|
74,7%
|
6.
|
DE-GVK
|
10.
|
29
|
1696
|
2.
|
59
|
96,7%
|
7.
|
NYME-KTK
|
4.
|
16
|
515
|
10.
|
33
|
68,8%
|
7.
|
SZE-GK
|
7.
|
24
|
977
|
7.
|
40
|
59,7%
|
9.
|
BCE-GTK
|
14.
|
34
|
3991
|
1.
|
117
|
72,2%
|
9.
|
NYF-GTK
|
5.
|
22
|
618
|
10.
|
28
|
82,4%
|
11.
|
KRF-GTK
|
7.
|
24
|
1006
|
10.
|
42
|
52,5%
|
12.
|
BME-GTK
|
12.
|
33
|
2829
|
10.
|
85
|
46,4%
|
13.
|
KJF
|
18.
|
40
|
2907
|
6.
|
73
|
52,1%
|
14.
|
ÁVF
|
12.
|
33
|
1223
|
15.
|
37
|
55,2%
|
15.
|
ZSKF
|
19.
|
41
|
1309
|
10.
|
32
|
74,4%
|
16.
|
ME-GTK
|
14.
|
34
|
1241
|
16.
|
36
|
48,6%
|
17.
|
SZF
|
14.
|
34
|
1225
|
19.
|
36
|
33,6%
|
18.
|
HJF
|
11.
|
31
|
528
|
24.
|
17
|
47,2%
|
19.
|
NYME-AK
|
21.
|
49
|
1611
|
20.
|
33
|
45,2%
|
19.
|
SZTE-GTK
|
23.
|
51
|
1070
|
18.
|
21
|
55,3%
|
21.
|
BGF-KKK
|
25.
|
62
|
2862
|
17.
|
46
|
31,5%
|
22.
|
EKF-GTK
|
17.
|
39
|
707
|
27.
|
18
|
45,0%
|
23.
|
DE-KTK
|
24.
|
54
|
1026
|
22.
|
19
|
50,0%
|
23.
|
MÜTF
|
20.
|
43
|
912
|
26.
|
21
|
39,6%
|
25.
|
PE-GTK
|
27.
|
69
|
2153
|
21.
|
31
|
47,0%
|
26.
|
BGF-KVIK
|
28.
|
87
|
2957
|
23.
|
34
|
26,6%
|
27.
|
SZIE-GK
|
22.
|
50
|
452
|
30.
|
9
|
29,0%
|
28.
|
BKF-HFTGK
|
30.
|
94
|
1783
|
24.
|
19
|
45,2%
|
29.
|
BGF-GKZ
|
26.
|
66
|
465
|
31.
|
7
|
17,5%
|
30.
|
OE-KGK
|
29.
|
92
|
1475
|
29.
|
16
|
29,6%
|
31.
|
BGF-PSZK-BP
|
32.
|
139
|
3478
|
28.
|
25
|
25,0%
|
32.
|
BGF-PSZK-SA
|
31.
|
136
|
272
|
32.
|
2
|
10,0%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
Az oktatói kiválóság rangsorában a Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kara áll, amely bár egyik alrangsort sem vezeti, mindkettőben a szorosan vett élmezőnyben végzett. A második helyen holtversenyben a SZIE-GTK és egy vidéki gazdasági főiskola, a Tomori Pál Főiskola végzett, utóbbi az egy tudományos fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatók számát jelző alrangsorban elért vezető pozíciójának köszönheti előkelő összetett-helyezését. Ebben az alrangsorban a második helyen a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kara, a harmadikon pedig a BCE Közgazdaságtudományi Kara végzett, míg a tudományos fokozattal rendelkező oktatók száma és aránya alapján összeálló ranglista élén a BCE Gazdálkodástudományi Karát találhatjuk, a további két dobogós helyet pedig a DE-GVK és a PTE-KTK tudhatja magáénak.
Informatika képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
SZTE-TTIK
|
2.
|
20
|
4725
|
1.
|
231
|
81,3%
|
2.
|
ME-GÉIK
|
4.
|
26
|
2619
|
2.
|
100
|
56,5%
|
2.
|
PE-MIK
|
1.
|
19
|
853
|
5.
|
44
|
67,7%
|
4.
|
BME-VIK
|
7.
|
34
|
4449
|
2.
|
131
|
56,2%
|
4.
|
PPKE-ITK
|
3.
|
24
|
614
|
6.
|
26
|
65,0%
|
6.
|
DE-IK
|
8.
|
38
|
1795
|
2.
|
47
|
69,1%
|
7.
|
ELTE-IK
|
6.
|
32
|
1802
|
6.
|
57
|
53,8%
|
8.
|
DF
|
5.
|
27
|
1667
|
8.
|
61
|
46,9%
|
9.
|
GDF
|
9.
|
46
|
922
|
11.
|
20
|
48,8%
|
9.
|
KF-GAMFK
|
10.
|
55
|
1424
|
10.
|
26
|
31,7%
|
9.
|
OE-NIK
|
11.
|
61
|
1275
|
9.
|
21
|
48,8%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
Az informatikai képzés oktatóit tekintve az összesített rangsort a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara vezeti, a második helyen holtversenyben az ME-GÉIK és a PE-MIK végzett. Ez a három informatikai kar nagyrészt uralja a két alrangsort is. Az egy tudományos fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatók alrangsorában a PE-MIK vezet, második az SZTE-TTIK, harmadik pedig a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kara. A tudományos fokozattal rendelkező oktatók számát és arányát jelző lista élén az SZTE-TTIK mögött hármas holtversenyben az ME-GÉIK-et, a Debreceni Egyetem Informatikai Karát, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karát találhatjuk.
Jogi és igazgatási képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
PTE-ÁJK
|
4.
|
28
|
1410
|
1.
|
50
|
69,4%
|
2.
|
ELTE-ÁJK
|
6.
|
35
|
2450
|
2.
|
70
|
61,9%
|
2.
|
KRE-ÁJK
|
4.
|
28
|
819
|
4.
|
29
|
90,6%
|
2.
|
ME-ÁJK
|
2.
|
20
|
832
|
6.
|
41
|
61,2%
|
2.
|
SZE-ÁJK
|
3.
|
23
|
677
|
5.
|
30
|
63,8%
|
6.
|
RTF
|
1.
|
18
|
493
|
9.
|
28
|
29,2%
|
7.
|
SZTE-ÁJK
|
8.
|
39
|
1880
|
3.
|
48
|
63,2%
|
8.
|
PPKE-JÁK
|
8.
|
39
|
1694
|
7.
|
44
|
56,4%
|
9.
|
BCE-KIK
|
7.
|
37
|
1000
|
9.
|
27
|
33,8%
|
10.
|
DE-ÁJK
|
10.
|
44
|
1373
|
8.
|
31
|
58,5%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
A jogi és igazgatási terület összesített oktatói rangsorát a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kara vezeti, a második helyen pedig négyes holtverseny állt elő az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Károli Gáspár Református Egyetem, a Miskolci Egyetem, valamint a Széchenyi István Egyetem Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Kara előtt. Az egy tudományos fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatók száma alapján összeállított rangsor vezető helyén egy főiskola, az RTF áll, amely az összesített rangsorban a 6. helyet tudta megszerezni a tíz intézmény közül. A másik alrangsorban - amely a tudományos fokozattal rendelkező oktatók száma és aránya alapján állítja sorba az intézményeket - első helyen a PTE-ÁJK található, megelőzve az ELTE-ÁJK-t és a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karát.
Műszaki képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
PE-MK
|
2.
|
13
|
955
|
1.
|
75
|
86,2%
|
2.
|
BME-ÉŐK
|
8.
|
22
|
2103
|
1.
|
96
|
68,1%
|
3.
|
ME-MFK
|
4.
|
16
|
765
|
6.
|
47
|
88,7%
|
4.
|
NYME-FMK
|
2.
|
13
|
682
|
9.
|
51
|
66,2%
|
5.
|
ME-MAK
|
1.
|
10
|
321
|
11.
|
31
|
73,8%
|
6.
|
ME-GÉIK
|
11.
|
26
|
2619
|
3.
|
100
|
56,5%
|
7.
|
BME-VBK
|
10.
|
23
|
1290
|
6.
|
56
|
81,2%
|
8.
|
BME-VIK
|
15.
|
34
|
4449
|
3.
|
131
|
56,2%
|
9.
|
BME-ÉSZK
|
11.
|
26
|
1929
|
8.
|
74
|
56,9%
|
9.
|
BME-GÉK
|
16.
|
37
|
2995
|
3.
|
82
|
62,6%
|
9.
|
ZMNE-BKMK
|
5.
|
18
|
1159
|
14.
|
63
|
47,0%
|
12.
|
SZIE-GÉK
|
7.
|
21
|
942
|
13.
|
44
|
60,3%
|
13.
|
NYF-MMK
|
6.
|
20
|
507
|
17.
|
26
|
53,1%
|
14.
|
DF
|
13.
|
27
|
1667
|
15.
|
61
|
46,9%
|
14.
|
PTE-PMMK
|
17.
|
41
|
2876
|
11.
|
71
|
49,0%
|
14.
|
SZE-MTK
|
18.
|
46
|
4405
|
10.
|
95
|
47,3%
|
17.
|
EJF-M
|
8.
|
22
|
376
|
21.
|
17
|
39,5%
|
18.
|
BME-KSK
|
14.
|
30
|
1340
|
16.
|
45
|
47,9%
|
19.
|
OE-BGK
|
19.
|
51
|
1465
|
18.
|
29
|
43,3%
|
20.
|
DE-MK
|
22.
|
60
|
2157
|
18.
|
36
|
37,5%
|
21.
|
KF-GAMFK
|
20.
|
55
|
1424
|
21.
|
26
|
31,7%
|
22.
|
OE-RKK
|
20.
|
55
|
1095
|
23.
|
20
|
34,5%
|
22.
|
SZIE-YMÉK
|
23.
|
63
|
1714
|
20.
|
27
|
30,0%
|
24.
|
OE-KVK
|
24.
|
77
|
2066
|
23.
|
27
|
23,9%
|
25.
|
OE-KGK
|
25.
|
92
|
1475
|
25.
|
16
|
29,6%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
Az oktatói kiválóság összesített rangsorának élén a Pannon Egyetem Mérnöki Kara áll, a második helyet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Kara, míg a harmadikat a Miskolci Egyetem Műszaki Földtudományi Kara szerezte meg. A 25 mérnökképző karból az egy tudományos fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatók száma a ME Műszaki Anyagtudományi Karán a legkedvezőbb, 10 hallgatóra jut egy fokozattal bíró oktató. Második a listán a PE-MK és az NYME-FMK, mindkét karon 13 az egy fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatói létszám. A másik alrangsort, a tudományos fokozattal rendelkező oktatók száma és aránya alapján összeálló listát holtversenyben az összesített rangsor két éllovasa, a PE-MK és a BME-ÉŐK vezeti, míg a harmadik helyen itt hármas holtverseny alakult ki az ME-GÉIK, a BME-VIK és a BME-GÉK között.
Orvos- és egészségtudományi képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
PTE-ÁOK
|
1.
|
7
|
2644
|
1.
|
397
|
87,8%
|
2.
|
SZTE-ÁOK
|
2.
|
8
|
1962
|
4.
|
247
|
67,9%
|
3.
|
DE-ÁOK
|
4.
|
11
|
3046
|
3.
|
266
|
78,5%
|
4.
|
SE-ÁOK
|
4.
|
11
|
4139
|
4.
|
384
|
60,4%
|
4.
|
SZTE-GYTK
|
6.
|
14
|
592
|
2.
|
43
|
86,0%
|
6.
|
DE-NK
|
7.
|
16
|
433
|
7.
|
27
|
79,4%
|
7.
|
SE-EKK
|
2.
|
8
|
84
|
13.
|
11
|
40,7%
|
7.
|
SE-GYTK
|
8.
|
21
|
745
|
7.
|
36
|
65,5%
|
9.
|
DE-GYTK
|
11.
|
30
|
447
|
6.
|
15
|
100,0%
|
10.
|
SE-FOK
|
9.
|
26
|
794
|
10.
|
31
|
59,6%
|
11.
|
DE-FOK
|
12.
|
38
|
604
|
9.
|
16
|
84,2%
|
11.
|
ME-EK
|
9.
|
26
|
397
|
12.
|
15
|
39,5%
|
13.
|
PTE-ETK
|
14.
|
49
|
1432
|
11.
|
29
|
36,7%
|
14.
|
SZE-ESZI
|
13.
|
39
|
314
|
17.
|
8
|
34,8%
|
14.
|
SZTE-FOK
|
15.
|
60
|
301
|
15.
|
5
|
50,0%
|
16.
|
DE-EK
|
16.
|
61
|
797
|
16.
|
13
|
23,6%
|
16.
|
SE-ETK
|
18.
|
83
|
1832
|
14.
|
22
|
21,8%
|
18.
|
SZTE-ETSZK
|
17.
|
79
|
793
|
18.
|
10
|
18,5%
|
19.
|
SZIE-EKI
|
19.
|
85
|
255
|
18.
|
3
|
27,3%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
Az oktatói kiválóság összesített rangsorát a nagy általános orvostudományi karok vezeti, ezen belül is abszolút első helyen a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kara áll, amely nemcsak az összesített listában, hanem mindkét alrangsorban is megszerezte az első helyet. Az összesített rangsor második helyezettje az SZTE-ÁOK, ezt követi a DE-ÁOK, majd a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kara holtversenyben az SZTE-GYTK-val. Az egy tudományos fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatók száma az alrangsor élmezőnyében kifejezetten kedvező, még a hatodik helyezett DE-NK-n is 20 fő alatt marad. A tudományos fokozattal rendelkező oktatók száma és aránya alapján képzett rangsorban a PTE-ÁOK-t az SZTE-GYTK és a DE-ÁOK követi.
Pedagógusképzés képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
EJF-P
|
1.
|
7
|
196
|
1.
|
29
|
54,7%
|
2.
|
NYF-PKK
|
3.
|
16
|
363
|
2.
|
23
|
57,5%
|
3.
|
KE-PK
|
3.
|
16
|
569
|
4.
|
35
|
41,7%
|
4.
|
SZIE-PK
|
2.
|
11
|
179
|
7.
|
16
|
53,3%
|
4.
|
SZTE-JGYPK
|
6.
|
18
|
1855
|
3.
|
102
|
48,3%
|
6.
|
NYME-BPK
|
5.
|
17
|
346
|
7.
|
20
|
45,5%
|
7.
|
DE-GYFK
|
8.
|
21
|
406
|
7.
|
19
|
48,7%
|
8.
|
ELTE-BGGYK
|
9.
|
22
|
586
|
7.
|
27
|
39,7%
|
9.
|
PTE-IFK
|
12.
|
28
|
531
|
5.
|
19
|
50,0%
|
10.
|
MPANNI
|
6.
|
18
|
276
|
12.
|
15
|
51,7%
|
11.
|
SZIE-ABK
|
9.
|
22
|
447
|
11.
|
20
|
43,5%
|
12.
|
ELTE-TÓK
|
16.
|
43
|
1253
|
5.
|
29
|
36,7%
|
13.
|
AVKF
|
11.
|
25
|
578
|
13.
|
23
|
34,3%
|
14.
|
KTIF
|
13.
|
30
|
518
|
14.
|
17
|
34,7%
|
15.
|
KF-TFK
|
15.
|
39
|
592
|
15.
|
15
|
31,3%
|
15.
|
ME-CTFK
|
14.
|
31
|
218
|
16.
|
7
|
23,3%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
A pedagógusképzés oktatói rangsorának élén a bajai Eötvös József Főiskola Pedagógiai Fakultása végzett, amely az összesítésben szerepet játszó mindkét alrangsor első helyét meg tudta szerezni. Az EJF-P mögött nem sokkal marad el a mindkét alrangsorban is dobogós Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kara, míg az alrangsorokban elért stabil élmezőnybeli helyezéseivel az összesített dobogó harmadik helyére a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kara tudott feljutni. Az egy fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatólétszám alapján a SZIE-PK, míg a tudományos fokozattal rendelkező oktatók számát és arányát nézve az SZTE-JGYPK tudhat még dobogós helyet magáénak.
Társadalomtudomány képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
ME-BTK
|
2.
|
10
|
918
|
1.
|
93
|
83,8%
|
2.
|
NYME-BTK
|
1.
|
9
|
546
|
3.
|
62
|
68,1%
|
3.
|
PPKE-BTK
|
3.
|
16
|
2497
|
2.
|
157
|
75,8%
|
4.
|
BKF-KMK
|
7.
|
19
|
1141
|
5.
|
60
|
65,2%
|
5.
|
EKF-TKTK
|
5.
|
17
|
643
|
9.
|
37
|
64,9%
|
5.
|
NYF-PKK
|
3.
|
16
|
363
|
11.
|
23
|
57,5%
|
7.
|
NYF-GTK
|
11.
|
22
|
618
|
5.
|
28
|
82,4%
|
8.
|
WJLF
|
7.
|
19
|
338
|
12.
|
18
|
60,0%
|
9.
|
ELTE-TÁTK
|
17.
|
31
|
1634
|
4.
|
53
|
74,6%
|
10.
|
BCE-TK
|
13.
|
23
|
1288
|
10.
|
56
|
55,4%
|
11.
|
DE-GYFK
|
10.
|
21
|
406
|
14.
|
19
|
48,7%
|
12.
|
PPKE-VJK
|
7.
|
19
|
316
|
18.
|
17
|
43,6%
|
13.
|
SZIE-ABK
|
11.
|
22
|
447
|
15.
|
20
|
43,5%
|
13.
|
VHF
|
6.
|
18
|
126
|
20.
|
7
|
38,9%
|
15.
|
KJF
|
19.
|
40
|
2907
|
8.
|
73
|
52,1%
|
15.
|
ZSKF
|
20.
|
41
|
1309
|
7.
|
32
|
74,4%
|
17.
|
PTE-IFK
|
15.
|
28
|
531
|
13.
|
19
|
50,0%
|
18.
|
AVKF
|
14.
|
25
|
578
|
16.
|
23
|
34,3%
|
19.
|
EKF-GTK
|
18.
|
39
|
707
|
16.
|
18
|
45,0%
|
20.
|
KTIF
|
16.
|
30
|
518
|
19.
|
17
|
34,7%
|
21.
|
SZTE-ETSZK
|
21.
|
79
|
793
|
21.
|
10
|
18,5%
|
22.
|
SZIE-EKI
|
22.
|
85
|
255
|
22.
|
3
|
27,3%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
A társadalomtudomány képzési terület összesített oktatói rangsorának éllovasa a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kara, amely a tudományos fokozattal rendelkező oktatók számát és arányát mutató összetett alrangsorban az első, míg az egy tudományos fokozattal rendelkező hallgatólétszám alapján felálló alrangsorban a második helyet szerezte meg. Az ME-BTK-t az összesített dobogón a Nyugat-magyarországi Egyetem Bölcsészettudományi Kara és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kara követi. Az egy tudományos fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatók számát tekintve az ME-BTK és az NYME-BTK jól láthatóan kiemelkedik a mezőnyből.
Természettudomány képzési terület
OKTATÓK KIVÁLÓSÁGA ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT KÉPZÉSEN
Rang
|
Intézmény
|
Egy tudományos fokozattal rendelkező (PhD, DLA, CSc) oktatóra jutó hallgatók száma
|
Hallgatók száma*
|
Tudományos fokozattal (PhD, DLA, CSc) rendelkező oktatók száma és aránya
|
rang
|
száma
|
az összesből
|
rang
|
fő
|
fő
|
fő
|
arány
|
1.
|
ELTE-TTK
|
2.
|
13
|
4257
|
1.
|
336
|
81,8%
|
2.
|
BME-TTK
|
1.
|
4
|
405
|
3.
|
104
|
86,0%
|
3.
|
SZTE-TTIK
|
6.
|
20
|
4725
|
2.
|
231
|
81,3%
|
4.
|
DE-TTK
|
5.
|
18
|
2855
|
4.
|
161
|
80,1%
|
4.
|
PTE-TTK
|
4.
|
16
|
1848
|
5.
|
113
|
79,6%
|
6.
|
NYME-TTMK
|
3.
|
15
|
629
|
7.
|
42
|
67,7%
|
7.
|
NYF-TTIK
|
6.
|
20
|
1060
|
6.
|
54
|
66,7%
|
8.
|
EKF-TTK
|
8.
|
21
|
1039
|
8.
|
49
|
61,3%
|
|
*A hallgatók száma tájékoztató adat, a rangsorban nem játszik szerepet.
A természettudomány képzési terület oktatói rangsorának élén az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karát találhatjuk, amely a tudományos fokozattal rendelkező oktatók száma és aránya alapján összeálló alrangsorban az első, az egy fokozattal rendelkező oktatóra jutó hallgatólétszám alapján pedig a második helyet tudta megszerezni. Utóbbi alrangsort az összesített dobogó másodikja, a BME-TTK vezeti, míg a harmadik helyet az összesítésben kissé hátrébb végző NYME-TTMK birtokolja. Az összesített dobogó harmadik fokára az SZTE Természettudományi és Informatikai Kara jutott fel, elsősorban a fokozattal rendelkező oktatók számát és arányát mutató alrangsorban elért kiváló helyezésének köszönhetően.