A műszaki, informatikai és természettudományi terület hallgatói vélemények alapján
« vissza | 1 2 3 4 5 6 7 8 |
előre »
|
A diploma értéke
Az egyes szakok, illetve képzési területek értékét, rangját nagyban meghatározza, hogy mennyire nyújt korszerű ismereteket és piacképes diplomát hallgatóinak. A műszaki, informatikai és természettudományi képzések e szempontok is kiváló értékelést kaptak a hallgatóktól. A diplomaszerzést követő elhelyezkedés sikeressége nagyban függ az oktatott szakismeretek naprakészségétől, gyakorlati alkalmazhatóságától és több, a tanulmányok és a munkavállalás közti átmenetet megkönnyítő tényezőtől, mint amilyen a kutatásokba való bekapcsolódás lehetősége, a képzés alatti munkalehetőség, vagy a szakmai gyakorlat színvonala. (2) A három említett képzési terület e szempontból is valamelyest kiemelkedik a többi tudományterület közül.

A műszaki, informatikai és természettudományi képzési terület hallgatói körében az oktatás gyakorlati használhatóságával, illetve az egyéb, a majdani elhelyezkedést megkönnyítő tényezőkkel elégedettek aránya mintegy 10 százalékponttal haladta meg a többi tudományterületen tapasztalt arányokat. Legnagyobb mértékben a természettudományi képzési terület hallgatói fejezték ki elégedettségüket (69 százalék), de a másik két tárgyalt tudományterület esetében is jó véleménnyel vannak a hallgatók a vizsgált tényezőről, ami azért bír kiemelkedő jelentőséggel, mert így a felsőoktatásból kikerülő fiatalok könnyebben tudnak majd alkalmazkodni a munkaerőpiac elvárásaihoz. Mindenképpen megemlítendő, hogy a cégek és felsőoktatási intézmények közötti együttműködés a képzés egyik gyakorlati szegmenseként nagyban segítheti a diplomaszerzés utáni elhelyezkedést; ez pedig műszaki egyetemek és főiskolák esetében a leggyakoribb, amint azt egy kutatás is kimutatta. (3)
- 1. A műszaki, informatikai és természettudományi terület hallgatói vélemények alapján
- 2. A bekerülés nehézsége
- 3. Az intézményi sorrend
- 4. A diploma értéke
- 5. Infrastruktúra
- 6. Megfelelő pályaválasztás
- 7. Diploma utáni elhelyezkedési lehetőségek
- 8. Munkaerő-piaci lehetőségek
- Felsőoktatási Elemzési Jelentések - 6. évfolyam 1. szám, 2022. március
- Field period of EUROSTUDENT 8 research in Hungary has started
- Vegyél részt az EUROSTUDENT 8 kutatásban és nyerj belépőt az EFOTT-ra!
- Elindul az EUROSTUDENT 8 kutatás magyarországi adatfelvétele
- Megjelent a 2021-es DPR Hallgatói kutatás zárótanulmánya