A műszaki, informatikai és természettudományi terület hallgatói vélemények alapján
1 2 3 4 5 6 7 8 |
előre »
|
A műszaki, informatikai és természettudományos képzési terület közül az informatika tudományterülete viszonylag rövid múltra tekint vissza, míg a másik két tudományág több száz éve fontos tényezője a magyar felsőoktatásnak. Ennek ellenére mindhárom terület jól hasznosítható tudást és piacképes diplomát biztosít ma is azoknak a hallgatóknak, akik e képzések közül választanak. E szakterületeken tanuló hallgatók nem túl nehéz bekerülésről, a képzéssel való elégedettségükről és jó elhelyezkedési kilátásaikról is beszámoltak.
Az utóbbi két év hallgatói véleményfelmérései a 14 képzési terület közül szinte mindegyiket érintették; ezen belül a műszaki, informatikai és természettudományi képzések is jelentős hangsúlyt kaptak annak ellenére, hogy 2007-ben a nappali alapképzésre jelentkezők számát tekintve a három vizsgált képzési terület között jelentős különbség mutatkozott:
Helyezés 2007-ben | Képzési terület | Jelentkezők száma 2007-ben |
2.
|
Műszaki
|
10 336
|
6.
|
Informatikai
|
5077
|
10.
|
Természettudományi
|
3324
|
(Forrás: OFIK)
A műszaki képzési területre közel kétszer annyian jelentkeztek, mint az informatikai-, s közel háromszor többen, mint a természettudományi szakokra. Ennek ellenére nehéz lenne különbséget tenni fontosságukat illetően; mindhárom szakterület fontos elemét képezi a jelenlegi magyar felsőoktatási rendszernek. De vajon különbözik-e a három képzési terület egymástól, illetve a többi, hallgatói véleményfelmérés során megvizsgált képzési területtől a bekerülés nehézségét, a képzés megítélését és a majdani elhelyezkedési lehetőségeket illetően?
- 1. A műszaki, informatikai és természettudományi terület hallgatói vélemények alapján
- 2. A bekerülés nehézsége
- 3. Az intézményi sorrend
- 4. A diploma értéke
- 5. Infrastruktúra
- 6. Megfelelő pályaválasztás
- 7. Diploma utáni elhelyezkedési lehetőségek
- 8. Munkaerő-piaci lehetőségek